Profesyonel Seviyede Çocuk Diş Hekimliği (Pedodonti) Hizmetleri

Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği), 0-13 yaş aralığındaki çocukların süt ve daimî dişlerini sağlıklı bir şekilde korumayı ve bu çocuklarda diş çürüğü, travma, genetik faktörler, çevresel faktörler ve benzeri sebeplerle oluşan sorunları ortadan kaldırmayı amaçlayan diş Hekimliğinin bölümüdür. Kökeni Latinceden gelen Pedodonti kelime anlamı olarak “Çocuk Dişleri” demektir. Antalya çocuk diş hekimliği, çocukların ağız sağlığı ve diş gelişimini çocukluktan itibaren özenle izleyen ve tedavi eden, ayrıca koruyucu önlemleri de içeren bir diş hekimliği dalıdır. Bu dönemde diş hekimi bebek, çocuk ve genç yetişkinlerin ağız sağlığı ihtiyaçlarına göre her türlü koruyucu ve tedavi edici tedavi ve koruyucu uygulamaları gerçekleştirir.

Süt dişleri genellikle doğumdan yaklaşık 6 ay sonra çıkmaya başlar ve 2,5 yaşına gelindiğinde toplam 20 süt dişi tamamlanmış olur. Süt dişleri, kalıcı dişlere göre yapısal ve anatomik farklılıklara sahiptir ve diş çürümesine ve aşınmaya karşı daha dirençlidir. Bu süt dişlerinin en önemli işlevi çocuğu beslemek olmakla birlikte daimî dişlerin dilini, estetiğini ve boşluklarını takip etme görevi de vardır. Çürüklerin neden olduğu süt dişleri, emzirme sırasında ağrıya ve buna eşlik eden çocuğun yetersiz beslenmesine neden olur, ancak aynı zamanda çürük boyut kaybeder ve kalıcı dişler için yeterli yer sağlayamaz. Bu, gelecekte meydana gelebilecek yer sıkıntısına yol açabilir.

Kalıcı dişler 6 yaşında çıkmaya başlar ve bu dönem ile 12 yaş arasında ağız ortamında hem süt hem de kalıcı dişler bulunur. Bu karma dişlenme döneminde ağzınızda çürükler varsa, daimî dişlerinizde de çürük oluşma riski vardır. Aynı zamanda yeni çıkmış daimî dişlerin tedavisi olgun daimî dişlerden ayırt edilebilir ve bu konu uzmanlık bilgisi gerektirebilir. Pedodontistler (Çocuk Diş Hekimleri), bebeklik döneminden itibaren çocuğun ağız ve diş sağlığını, çene ve yüz gelişimini izler ve gerektiğinde tedavi edici tüm tedavi ve koruma uygulamalarını gerçekleştirir.

Pedodontistler-Çocuk Diş Hekimleri neler yapar?

• Çocuklar için tedavi sürecini keyifli bir oyun haline getirerek, çocuklarda oluşabilecek olan diş hekimi korkusunu (dental fobi) engellerler.
  • Çocukların ayrıntılı tetkiklerini yaparak çürük riski olan grubu belirler ve buna göre koruyucu program belirlerler.
  • Aileyi ve çocuğu bilgilendirirler.
  • Beslenme alışkanlıklarının düzenlenmesinde yardımcı olurlar.
  • Fissür Örtücü ve Flor uygulamaları gibi koruyucu uygulamalar düzenlerler.
  • Çocukların endodontik tedavilerini uygularlar.
  • Çocukların diş gelişimine yönelik ortodontik tedavi uygularlar.
  • Kötü ağız alışkanlıklarının bırakılmasında çocuklara yol gösterirler.
  • Sedasyon ya da genel anestezi altında özel ilgi gerektiren çocukların tedavilerini uygularlar.

Pedodonti Alanında Uzman ve Yetkin Düzeyde Diş Hekimi Kadrosu

Antalya Pedodonti (Çocuk Diş Hekimliği) tedavilerinde en çok tercih edilen marka olmakla birlikte sadece bu alanda hizmet vermiyoruz. Birçok alanda Antalya Diş Hekimliği profesyonel kadromuzla en iyi hizmetleri size sunuyoruz.

Diş Beyazlatma hizmetimizi gördünüz mü?