Periodontoloji Nedir?

Periodontoloji, dişleri çevreleyen dokularda yani diş köklerinin etrafındaki diş etlerinde ve kemikte meydana gelen hastalıklarla uğraşma ve bu hastalıkları tedavi etme bilimi olarak tanımlanmaktadır. Doktora eğitimini bu alanda tamamlamış ve uzmanlıklarını almış kişilere periodontist denir. Yunan dilinde peri – çevre, odonto-diş, logos-bilim anlamına gelir. Periodontolojiye “Çevre Dokularının Bilimi” anlamını kazandıran bu üç kelimenin bir araya gelmesidir.

Periodontal Hastalıklar

İltihap sadece yumuşak dokuları yani diş etlerini etkiliyorsa buna gingivitis denir. Ancak bu iltihap ilerleyip alttaki kemik dokularına yayıldıkça kemik yıkımına neden olur. Bu aşamada hastalığa periodontitis denir. Bunların hepsine periodontal hastalıklar denir.

Periodontal hastalıklar büyük ölçüde önlenebilir ve kontrol edilebilir. Bunun için diş hekiminin çabaları tek başına yeterli değildir. Hastalar yeterli ve etkili ağız ve diş eti bakımı ile tedavi sürecine katılmalıdır. Çünkü bu hastalığın ana nedeni bakterilerdir. Ağız bakımı iyi olmayan kişilerde bakteri çok büyük sayılara ulaşabilir. Bakteriyel topluluklar, bakteriyel plak dediğimiz, diş ve diş etlerimizin birleştiği çizgide biriken bir karışım içinde oluşan, artık besinleri yiyerek çoğalan ve asit üreten bakterilerden oluşur.

Periodontal Dokular

• Sement, dişin kök kısmının en dış tabakasını oluşturur.
  • Kemik dokusu (Alveol kemiği) dişin kök kısmının etrafını oluşturur.
  • Lif grubu (Periodontalligament) dişin kök kısmı ile kemik arasında bağlantı görevi görür.

Dişlerimiz çenenin derinliklerinde alveolar çıkıntı adı verilen kemikli kısımda bulunur. Ancak dişler doğrudan kemiğe bağlı değildir. Alveolar kemik ile kök yüzeyi arasında uzanan yumuşak fibröz bir doku vardır. Bu doku “periodontal ligament” olarak adlandırılır ve arabalarda amortisör gibi görevi görür ve dişler üzerindeki fonksiyonel kuvvetlerin çene kemiğine iletilerek onları yumuşatmasını sağlar. Bu yapılar diş etleri ve ağız mukozası ile kaplıdır. Dişi çevreleyen bu dokunun tamamına “periodontal doku” denir.

Profesyonel Ekibimizle Diş Sağlığı ve Kişiye Özel Hizmet

Profesyonel çalışmaları ve ekibi ile diş kliniğimiz, alanında markalaşmış Antalya periodontoloji hizmetleri sunmaktadır. Diş eti çekilmesi üzerine en çok ulaşılan klinik olarak hastalarımızın rahatı ve bize olan güveni 1 numaralı önceliğimizdir. Kliniğimizde;

• Uzun yıllardır sektörde başarılı tecrübe sahibi ekibimiz
  • Teknik açıdan kullandığımız ekipmanlar teknolojinin öncü fırsatlarından faydalanarak en kullanışlı ve etkili halini almıştır
  • Uluslararası ulaşılabilirliğimiz ve kişiye odaklı örnek hizmet anlayışımız.
  • Profesyonel diş hekimi ekibimiz ile en başarılı operasyonları gerçekleştiriyoruz.

Antalya periodontoloji (Diş eti çekilmesi) tedavilerinde en çok tercih edilen marka olmakla birlikte sadece bu alanda hizmet vermiyoruz. Birçok alanda Antalya diş hekimliği profesyonel kadromuzla en iyi hizmetleri size sunuyoruz.

Endodonti hizmetimizi gördünüz mü?